Pages

Friday, March 16, 2012

DEKAT DI HATI






salam jumaat semua!
kalau cakap pasal kawan, ye, semua mengaku yang mereka ada kawan. x cool laa kalau xde kawan, kang orang cakap loner pulak! eh2, tup2 gadoh laa pulak ngan member tu, cakap tulaa cakap nilaa, pehtu x kawan pulak, pehtu block kat fb pulak, pehtu mule laa update status "kau tu mulut longkang" "kau tu backstabber" haishh, mcm2 lagi laa..pehtu nak pandang2 slack pulak an, (cmtu eh eja slack?? konpius) ish3..murah sangatkah harga persahabatan tu sampai boleh sekejap cakap bff sekejap kang declare musuh pulak. kenapa ek jadik macam tu, pernah fikir x?


i'm writing about this issue because i have the same experience like everyone else. girl fight biase lah, kalau lelaki relax jek. backstabber tu sangat ramai. tapi tapi tapi!! jangan mudah menuding jari kepada sesiapa, sebaliknya perlu muhasabah diri sendiri kerana kita juga mungkin mempunyai salah dengan mereka. jangan lah terlalu mudah untuk declare 'dia tu bff aku' kalau rasa diri tu tak yakin atau kata kasarnya x layak untuk berkawan dengan dia. ukur baju di badan sendiri, memang mudah nak cakap yang kita boleh terima dia seadanya, tapi adakah kita benar-benar boleh terima? berkawanlah dengan orang yang benar-benar boleh menerima kita seadanya. letakkan kepercayaan kepada yang benar-benar layak menerimanya. berceritalah pada mereka yang benar-benar boleh memahami.


tapi, in case laa kalau kita memang asyik terjumpa dengan backstabber je (mereka bukan backstabber actually, cuma mereka bukan orang yang tepat untuk dipercayai) anggap lah yang kita memang kena wajib dan harus jumpa orang yang salah sebelum bertemu orang yang tepat. bertemu dan berpisah itu lumrah sayang. nanti ok lah tu bila masing-masing dah cool, bila masing-masing dah faham kenapa pergaduhan tu terjadi dan belajar dari kesilapan lalu. 
goodnyte semua :)

 
antara sahabat saya, alhamduillah that i found the superb friends like all of you!

No comments:

Post a Comment