Pages

Monday, February 20, 2012

HARD DECISION TO MADE, BUT IT"S THE BEST


terkebil-kebil aku bila dapat result nih. sememangnya aku tak expect untuk dapat memandangkan aku sekarang pon dah masuk sem 2 kat unikl. apa pon aku sujud syukur dulu dengan rezeki yang Allah dah bagi. lama betol aku pikir, nak register ke x, nak accept ke x. dah laa x dpt hostel, mcm mana aku nak survive kat sana ek. last2 aku buat solat istikharah, mintak petunjuk untuk semua ni.

at first aku tergerak untuk stay sahaja memandangkan aku dah selesa di unikl tapi terjadi nye suatu perkara yang agak peribadi yang membuatkan aku berfikir 2x untuk stay atau sambong kat uitm. and yeah, setelah amek kira banyak perkara, so then i decided..

YES, I WILL FURTHER MY STUDY IN UITM

so aku kena kuatkan semangat untuk pergi walaupon aku x dapat banyak transfer credit, x dapat hostel, melalui semula perasaan asing di tempat orang dan belajar berdikari sendiri. aku kena kuat! aku kena banyak belajar berdikari dan think in a positive way. aku dah besar, dah 22 taon dah. aku kne slalu adapt dengan pelbagai situasi. yes, aku boleh! 

cuma...aku sedih sangat nk tinggalkan roomates aku, Didy Ela Nas. sedih sangat sebab aku mula sayang kat diorang and diorang memang kawan yang baik. dh lame sgt aku x de kawan yang aku boleh bergurau apa2 sahaja since sekolah menengah dulu. bagi aku, mereka sangat sangat sangat memahami diri ini yang terkadang pelik x semena-mena. girls, aku tau korang sedih, tapi aku bersyukur sangat kalau korang memahami sebab dan alasan kenapa aku decide nak pergi...

so girls, i really hope that you all can think everything in a positive way. ajan doakan korang semua kuat semangat untuk meneruskan perjuangan yang maseh berbaki setahun dan tetap belajar bersungguh-sungguh. ke mana sahaja kita pergi, redha Dia lah yang kite kena cari dan semoge kite semua berada di dalam keredhaanNya..

redha itu takdir, pasrah itu menyerah..doakan saye ye kawan2..

No comments:

Post a Comment